Saturday, February 28, 2015

Biduk lalu kiambang bertaut!





Assalamualaikum kepada pembacaku yang dirindui semoga sentiasa dirahmati Allah swt.

Sudah dua minggu blog ini sunyi dari sebarang catatanku. Maafkan aku kerana menikmati percutian di negara orang! Kerana percutian aku juga tidak dapat menyertai majlis istimewa yang julung kali diadakan di kampungku seperti diberiahu dalam posting sebelum ini!

Alhamdulillah! Majlis ini dihadiri lebih seribu orang. Mereka yang tinggal di utara hingga selatan tanah air sanggup menghadirkan diri semata-mata untuk bertemu sanak saudara, rakan taulan yang menjadi teman sepermainan ketika kecil setelah 40 tahun baru dapat bersua semula. Biarpun di Hari Raya, hari perkahwinan belum pasti dapat bertemu. Namun majlis ini menjadi titik tolak permulaan ikatan silatulrahim yang kian melonggar menjadi utuh semula!

Majlis ini turut dihadiri oleh guru al-quran kami biarpun dalam keadaan uzur! Bercucuran air mata guru kami setelah sekian lama tidak menjejak kampung dan masih mengingati nama anak-anak murid beliau! Majlis ini turut diseri kehadiran wakil rakyat dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan, Datuk Hassan Malek! Segala-galanya berlaku dengan pantas dengan bermula grup what's app. Di sinlah lahirnya ilham dan membuahkan hasil tidak sampai dua bulan perancangan!

Pelbagai acara diadakan. Memang meriah dan tak kurangnya ramai yang menangis kerana terlalu gembira. 'Olek godang' majlis julung kali ini turut mendapat tempat dalam Sinar Harian. Terima kasih kepada Sinar Harian. Kini kami dapat merasakan kemesraan dan jurang yang jauh semakin rapat. Pendek kata apa yang berlaku dalam grup kami, kami lebih peka dan pelbagai objektif sedang dirangka demi masa depan grup dan juga kampung kami yang dikasihi!

Insyaallah posting akan datang aku nak cerita tentang percutianku! Semoga Allah izinkan!

No comments: