Monday, October 20, 2014

Biarlah ia berlalu...




Assalamualaikum pembaca dikasihi semoga perancangan anda tertunai hari ini.

Bukan mudah menahan kesabaran! Hakikatnya hal ini selalu berlegar dikeliling kita. Sejauh mana pula kita dapat menahan kesabaran dek ragam orang? Tanya pula secara jujur kepada diri sendiri sejauh mana pula orang dikeliling menahan kesabaran kerenah kita!

Mudah atau susah? Tepuk dada tanya iman! Tidak semudah ditulis atau diucapkan! Aku hanya ingin berbicara kerana aku kerap tewas bila berdepan dengan situasi yang memerlukan kesabaran yang tinggi! Namun adakalanya bagaikan tidak percaya aku boleh melalui satu situasi yang amat sulit dengan penuh kesabaran!

Cuma aku rasa amat terkilan hingga ke saat ini, bagaimana aku boleh hilang sabar pada perkara yang di anggap kecil! Sedangkan banyak perkara yang berat dan serius aku boleh atasi dengan kesabaran. Aku mengaku, itulah kesilapan paling besar aku lakukan.

Ekoran dari peristiwa itu aku amat menyesal dan menangis kerana itu bukan perangaiku sebenarnya! Aku malu pada Allah sebab aku sudah berjanji akan menjadi hamba terbaik! Biarlah ia berlalu... semoga ada hikmah disebalik kejadian tersebut!

Semoga aku menjadi lebih terbaik selepas peristiwa itu! Biarpun masih ada sesuatu yang bisa menguji kesabaranku, alhamdulillah ku balas dengan senyuman. Cukuplah akan ku jadikan iltizam untuk terus berubah! Bukan sekadar lakaran bait-bait di pantai, bila ombak menyapu semuanya balik ke asal semula!




No comments: